Game Developers Session

Pátek, 07. prosince 2012

10:00 - 14:00

Koprodukční a licenční fórum

Výjimečné setkání zástupců filmového a herního průmyslu s možností navázání spolupráce. Akce je určena pro zástupce vybraných herních firem a uskuteční se v kině Mat na Karlově náměstí.

13:00 - 16:00

Workshop: Základy vývoje her v enginu Unity 3D

Michal Červenka (Dreadlocks), Filip Pokorný (Disney Mobile)

16:00 - 19:00

Workshop: Základy tvorby grafiky v programu Adobe Photoshop

Jan Halfar, PixelLive

16:00 - 19:00

Workshop: Machinations a modelování herních mechanik

Michal Roch, Keen Software House

19:00 - 19:30

10 let konference GDS aneb ohlédnutí za historií sdružení České hry

Game Developers Session letos slaví 10 let. Při té příležitosti se Pavel Barák, předseda sdružení České Hry, ohlédne za jeho historií, připomene první ročníky konference a dost možná odhalí i její další směr... Akce a další navazující program se koná v budově Národní technické knihovny v Café Traverza.

19:30 - 20:00

Představení finalistů ze soutěže Otevřete oči hrou!

20:00 - 20:20

Slavnostní vyhlášení vítězů soutěže Otevřete oči hrou! a předání cen

20:20 - 21:50

Pásmo prezentace nezávislých českých herních projektů

Nezávislí tvůrci nejsou žádná ořezávátka! Přijďte se do Café Traverza seznámit s nejnovějšími herními počiny na domácí scéně formou krátkých prezentací přímo od jejich autorů. Zájemci o prezentování svého projektu se mohou registrovat zde.

Sobota, 08. prosince 2012

Velký sál
Malý sál
08:30 - 09:15 - Registrace účastníků
09:15 - 09:25 - Oficiální zahájení GDS 2012 - Pavel Barák, České Hry
09:30 - 10:20 - Keynote: Xbox 360 Conversion of Witcher 2- Balázs Török, Krzysztof Krzyścin, CD Projekt
10:30 - 11:20 - Keynote: Game design v praxi - Daniel Vávra, Warhorse Studios
11:30 - 11:55

Game design a monetizace

Stefan Durmek, Disney Mobile

11:30 - 11:55

Lighting Workflow: Click'n'Gun

Jaroslav Stehlík, Silicon Jelly

12:00 - 13:00 - Přestávka na oběd
13:00 - 13:25

Výběrová řízení v 2K Czech

Ondřej Šereš, 2K Czech

13:00 - 13:25

Analytické nástroje a sociální hry

Miloš Endrle, Geewa

13:30 - 14:20

Typologie hráčů a herních stylů

Ondřej Hrabec

13:30 - 13:55

Herní skripty – proč a jak?

Viktor Bocan, Warhorse Studios

14:30 - 15:20

Googlí technologie a API (nejen) pro herní vývoj

Filip Hráček, Google

14:30 - 15:20

Sbíráme staré počítače

Michal Rybka

15:30 - 16:20

Emergent Gameplay: Designing Emergence

Joris Dormans, Ludomotion

15:30 - 16:20

Grafika v moderní AAA hře

Roman Zawada, Warhorse Studios

16:30 - 16:55

Minulost a budoucnost studia Dreadlocks

Eva Grillová, Michal Červenka

16:30 - 18:50

Digitální malba

Jan Doležálek

17:00 - 17:50

Mobilní trh z hlediska vývojáře

Martin Procházka, Hammerware

 

 

 

18:00 - 18:20

Show Disney Mobile

Stefan Durmek, Marvin Hill, Jan Bařtipán

 

 

 

18:30 - 19:20

The Future of Next-Gen: Technological direction of RED Engine

Balázs Török, Krzysztof Krzyścin

 

 

 

od 20:00

Narozeninová party s překvapením

Neděle, 09. prosince 2012

Velký sál
Malý sál
10:00 - 10:50

Proces a praxe

Martin Klíma, Warhorse Studios

10:00 - 10:50

Herní fyzika motorových vozidel

Jiří Boldyš, SCS Software

11:00 - 11:50

Město, architektura a hra - návrh a vývoj open world prostředí

Petr Záveský, 2K Czech

11:00 - 12:30

Machinations and Design Patterns

Joris Dormans, Ludomotion

12:00 - 12:50

Ženy v počítačových hrách

Zuzana Kostićová

 

 

 

13:00 - 14:00 - Přestávka na oběd
14:00 - 14:25

Postmortem: Euro Truck Simulator 2 a Scania Truck Driving Simulator

Pavel Šebor, SCS Software

14:00 - 14:25

Game design sociálních her

Martin Koláček, Lonely Sock

14:30 - 15:20

Postmortem: Cabela's Dangerous Hunts 2013

Vladimír Geršl, Cauldron

14:30 - 15:20

K čemu programátoři, když máte hotový engine?

Michal Hapala, Warhorse Studios

15:30 - 15:55

Gimme your money! - aneb Windows Store

Štěpán Bechynský, Microsoft

15:30 - 15:55

Gamifikace a life design

Stefan Durmek, Disney Mobile

16:00 - 16:50 - Keynote: Vývoj počítačových her v Číně - Lukáš Codr, 2K China
17:00 - 17:50

Rozbor nejvýraznějších herních titulů roku 2012

Martin Zavřel, 2K Czech

17:00 - 17:50

Rozbory grafického zpracování současných her pro grafiky

Jan 'Riva' Halfar

17:50 - 18:00 - Oficiální zakončení - Pavel Barák, České Hry

Pondělí, 10. prosince 2012

10:30 - 15:00

Vývoj hry pro Windows 8 a Windows Phone - XNA, MonoGame, Windows Azure

Tomáš Slavíček, Tomáš Herceg

15:30 - 17:30

Úvod do DirectX11 ve Windows 8 a Windows Phone 8

Michal Červenka, Dreadlocks

Zavřít
Přednáška

Xbox 360 Conversion of Witcher 2

Balázs Török, Krzysztof Krzyścin, CD Projekt

Zavřít
Daniel Vávra

Game design v praxi

Daniel Vávra, Warhorse Studios

Práce game designera. Žádné nudné teorie, ale zcela konkrétní návod, jak vytvářet game design pro velkou hru, včetně ukázek dokumentace a příkladů z praxe. Cílem je ukázat přesný postup práce na jednom questu pro hru.

Na přednášku navazují další přednášky od Warhorse Studios, zejména skriptování od Viktora Bocana, grafika od Romana Zawady a programování od Michala Hapaly.

Zavřít
Stefan Durmek

Game design a monetizace

Stefan Durmek, Disney Mobile

Monetizace bývá diskutována nejčastěji ve spojení s freemium modelem, tedy hrami, které jsou ke stažení zdarma. Aby mohly vydělávat, musí umět dostat hráče do situace, kdy se rozhodne za určitou odměnu utratit skutečné peníze.

Smyslem přednášky je seznámit posluchače s monetizačními technikami a principy umožňující jejich integraci z pohledu game designera.

Zavřít
Přednáška

Výběrová řízení v 2K Czech

Ondřej Šereš, 2K Czech

Zavřít
Přednáška

Analytické nástroje a sociální hry

Miloš Endrle, Geewa

Zavřít
Přednáška

Typologie hráčů a herních stylů

Ondřej Hrabec

Přednáška si klade za cíl posluchače v hrubém rámci seznámit s pojmy herní styl a typ na sledu existujících kategorizací navržených herními designery a psychology.

Ústřední myšlenka výstupu směřuje k vykreslení spojitosti mezi osobností hráče a jeho preferencemi k určitému hernímu stylu, který je možné záměrně zohlednit při vývoji her, a tím zaujmout širší cílové segmenty herního trhu.

Zavřít
Přednáška

Herní skripty – proč a jak?

Viktor Bocan, Warhorse Studios

Práce jednoho designéra končí vymyšlením herních mechanik, příběhů a zápletek, práce druhého právě tady začíná. Jak se dají připravovat a skriptovat herní události, jaké techniky a mechanismy se používají, jak se dá hratelnost prototypovat. Má se hráč přizpůsobovat hře, nebo naopak? Trendy, školy, nápady.

Zavřít
Přednáška

Googlí technologie a API (nejen) pro herní vývoj

Filip Hráček, Google

Web má v počítačových hrách čím dál větší význam (a to zdaleka nejen v těch onlinových).

Tato přednáška bude o distribučních kanálech (Chrome Web Store), APIs (Location API, Hangouts API, ...), platformách (App Engine, Compute Engine), a nástrojích (BigQuery, Analytics) od Googlu.

Zavřít
Přednáška

Sbíráme staré počítače

Michal Rybka

Jaké je sbírání starých počítačů a herních konzolí? Jak moc šílený je to koníček, co vyžaduje a na kolik peněz přijde? Je to dobrá investice? Jak sbírat, nakupovat, skladovat, jak se o počítače starat? Měl by stát podporovat péči o technologické a herně-kulturní dědictví?

Autor shrnuje svoje poznatky na základě patnáctileté zkušenosti se sbíráním hardware a software z let 1970-1995 a představuje projekt Alza Muzea.

Zavřít
Přednáška

Emergent Gameplay: Designing Emergence

Joris Dormans, Ludomotion

Zavřít
Roman Zawada

Grafika v moderní AAA hře

Roman Zawada, Warhorse Studios

Přednáška volně navazuje na přednášku Dana Vávry o designu a pokusí se nastínit různé aspekty tvorby a vývoje grafiky podle herních požadavků a to jak z technického, tak obsahového hlediska.

Je kvalitní engine klíčem k dobré grafice? Co vlastně je dobrá grafika v kontextu AAA 3D hry? Je potřeba velký team? Co se očekává od grafiků? Jak probíhá interdisciplinární spolupráce?

Zavřít
Přednáška

Minulost a budoucnost studia Dreadlocks

Eva Grillová, Michal Červenka

Zavřít
Jan Doležálek

Digitální malba

Jan Doležálek

Digitální malba jako výtvarná technika, její základy a postupy. Výhody a užití digitální malby pro design a vizualizaci. Probereme si vše od základu – potřebný hardware a software, techniky práce a základy uměleckých teorií.

Zavřít
Zuzana Kostićová

Ženy v počítačových hrách

Zuzana Kostićová

Prsaté polygony v minisukních přitahují stále více pozornosti i mezi odborníky. Jsou počítačové hry sexistické? Jaké jsou druhy ženských postav a jak se na ně tváří soudobá feministická scéna? Je lady Croft velkou ikonou emancipovaných žen nebo jen prohlubuje rozdíly mezi pohlavími? A proč si některé feministické autorky myslí, že Lara je ve skutečnosti převlečený chlapec?

Zavřít
Přednáška

Show Disney Mobile

Stefan Durmek, Marvin Hill, Jan Bařtipán

Krátká show si klade za cíl představit pražské studio Disney Mobile Games široké veřejnosti.

Dozvíte se, jak se tvoří hry pod křídly společnosti The Walt Disney Company, jaká jsou kritéria pro práci s Disney brandy (IP), jaké využíváme technologie a spoustu dalších zajímavostí.

Zavřít
Přednáška

The Future of Next-Gen: Technological direction of RED Engine

Balázs Török, Krzysztof Krzyścin, CD Projekt

Zavřít
Martin Klíma

Proces a praxe

Martin Klíma, Warhorse Studios

Produkce není sexy jako nové technologie, vzrušující jako design ani neprodukuje hezké obrázky jako grafika. Přesto se na konečném úspěchu nebo selhání projektu podílí největší měrou. Jaké jsou zkušenosti z patnácti let řízení vývoje herních projektů? Jakým způsobem se to dělá ve Warhorse Studios?

Přednáška se zaměří na praktické postupy a metody, jak zmenšit rizika, dodržovat plán a nepřekračovat rozpočet.

Zavřít
Jiří Boldyš

Herní fyzika motorových vozidel

Jiří Boldyš, SCS Software

Zavřít
Petr Záveský

Město, architektura a hra - návrh a vývoj open world prostředí

Petr Záveský, 2K Czech

Základní aspekty návrhu otevřeného města a porovnání s designem indoor lineárních lokací. Zkušenosti z vývoje Mafie II. Zamyšlení nad aplikací různých oborů při tvorbě AAA her. Změny v přístupu při návrhu a vývoji s ohledem na dynamiku změn v herním businessu. Technická omezení a možnosti zpětného využití herních technologií v jiných odvětvích.

Závěrem polemika na téma: ,,Mám geniální nápad na hru, dokonce i bohatého investora, ale kde a jak dnes sehnat vhodné zkušené lidi?

Zavřít
Jaroslav Faltus

Abeceda herního marketéra

Jaroslav Faltus, Enigmatus

Abeceda herního marketéra - pojmy a zkratky o kterých je vhodné něco vědět, pokud se chcete věnovat (hernímu) marketingu.

Zavřít
Jaroslav Stehlík

Lighting Workflow: Click'n'Gun

Jaroslav Stehlík, Silicon Jelly

Společně se dozvíme jak optimalizovat scénu v Unity3D pro starší zařízení jako jsou iPhone 3GS nebo iPad 1st generation. Jak simulovat sofistikovaná světla a výraznou atmosféru bez ztráty výkonu. Veškeré ukázky se předvádějí na reálných datech z iOS hry Click and Gun. http://www.clickandgun.com

Zavřít
Martin Procházka

Mobilní trh z hlediska vývojáře

Martin Procházka, Hammerware

Přehledová přednáška o herním trhu na mobilních platformách. Ve stručnosti projdeme všechny aspekty tohoto trhu: smartphony vs. tablety, technologie pro vývoj, obchodní modely (F2P), reklamní sítě, problematiku akvizice uživatelů, retention, atd. Vždy budeme prezentovat zajímavé informace o současném stavu a trendech.

Zavřít
Přednáška

Machinations and Design Patterns

Joris Dormans

Zavřít
Pavel Šebor

Postmortem: Euro Truck Simulator 2 a Scania Truck Driving Simulator

Pavel Šebor, SCS Software

Příběh o tom jak se projekt Euro Truck Simulator 2 plánovaný na jeden rok práce nafoukl na 33 měsíců, a bylo to tak správně. Hledání správné pozice uvnitř trojúhelníku kvalita, cena a čas vývoje projektu. Přechod od budgetových her k high-end niche hrám a síla fanouškovské konmunity. Dramatické změny business modelu her na PC a v herním průmyslu obecně.

Zavřít
Martin Koláček

Game design sociálních her/h3>

Martin Koláček, Lonely Sock

Je dnes ještě platný termín "Sociální hra"? Nebo je to jen jiný název pro "freemium", z níž se sociální interakce často naprosto vytratila? Jaká mají tyto hry specifika z hlediska gamedesignu? A hlavně, jak udržet hrající, aby od hry neodcházeli?

Zavřít
Vladimír Geršl

Postmortem: Cabela's Dangerous Hunts 2013

Vladimír Geršl, Cauldron

Přednáška představuje studio Cauldron a především jeho novou hru Cabela’s Dangerous Hunts 2013 z pohledu Lead Game Designera studia – Vladimíra Geršla. Dozvíte se více o studiu Cauldron, o průběhu spolupráce s Activisionem, odlišnostech tvorby loveckých her a her pro americký trh a v neposlední řadě i o tvorbě her pro různé periferie a konzole (mezi něž patří aktuálně Wii U).

Přednáška vás provede tvorbou hry od začátku do konce a představí vám jednotlivé pozitivní i negativní stránky tohoto procesu. Je koncipovaná jak pro širokou veřejnost, tak i pro zkušené matadory. Přijďte a přesvědčte se co znamená vytvořit hru za 8 měsíců, pro 5 platforem a s prodejností nad milion kusů. Poslechněte si přednášku a zapojte se do diskuze na jejím konci!

Zavřít
Michal Hapala

K čemu programátoři, když máte hotový engine?

Michal Hapala, Warhorse Studios

Warhorse Studios pro vývoj své RPG hry licencovalo CryEngine a přesto podstatnou část týmu tvoří programátoři. Co tam vlastně dělají, když už je přece vše v zásadě hotové? Projdeme si co engine nabízí z hlediska programátora. Následně uvidíte některé změny nebo uplně nové prvky, které jsme do něj dopsali a důvody pro ně.

Zavřít
Štěpán Bechynský

Gimme your money! - aneb Windows Store

Štěpán Bechynský, Microsoft

V přednášce se v prvé řadě seznámíte s možnostmi prodeje aplikací na Windows Store. Ale dříve, než začnete na aplikaci vydělávat, tak musíte projít certifikací. Během přednášky si projdeme certifikaci krok za krokem, od prvních příprav aplikace, až po kliknutí na tlačítko „Submit for certification“.

Na závěr si projedeme nejčastější důvody zamítnutí aplikace během certikačního procesu.

Zavřít
Stefan Durmek

Gamifikace a life design

Stefan Durmek, Disney Mobile

Z hlediska budoucího využití je gamifikace proces, který mění nezábavné činnosti v reálném světě na zábavné, čímž lidem zkvalitňuje zážitek z každého dne. Mediální pozornost, které se gamifikaci po přednášce Schella na DICE2010 a následně McGonigal na GDS10 dostalo, vyústila ve snahu trhu o její komercializaci.

Life design je technika návrhu gamifikací, kterou autor Stefan Durmek vyvíjí od roku 2010. Její podstata tkví v eliminaci podmínění (operant conditioning) v herních mechanikách gamifikovaného projektu. Svobodné jednání, tedy skutečně vnitřně motivované, v navrženém prostředí umožňuje dostat se k hráči blíž, než bylo kdy možné.

Zavřít
Lukáš Codr

Vývoj počítačových her v Číně

Lukáš Codr, 2K China

Povídání o čínském herním trhu a možnostech, které na něm mohou mít čeští vývojáři. Představení hlavních her a směru vývoje herní scény v Číně, příklady z praxe při uvedení hry na čínský trh a samozřejmě také množství informací pro dobrodružně naladěné vývojáře, kteří uvažují o exotické kariéře v některé z herních firem v ČLR.

Nebudou chybět ani „veselé historky z natáčení“ a ochutnávka stravy čínských herních vývojářů.

Zavřít
Martin Zavřel

Rozbor nejvýraznějších herních titulů roku 2012

Martin Zavřel, 2K Czech

Ohlédnutí za nejvýraznějšími herními tituly roku. Rozebrání jejich silných a slabých stránek i konkrétních zážitků ze subjektivního pohledu autora přednášky, ale také objektivnější shrnutí ohlasů z Metacritic a prodejních čísel z VGChartz.

Přijďte si připomenout letošní herní vrcholy, případně objevit nějaký ten důležitý kousek, který vám proklouznul… a zamyslet se nad tím, jak dalece koreluje kvalita s komerčním úspěchem.

Zavřít
Přednáška

Rozbory grafického zpracování současných her pro grafiky

Jan 'Riva' Halfar

Zavřít
Michal Červenka

Workshop: Základy vývoje her v enginu Unity 3D

Michal Červenka, Filip Pokorný

Workshop (nejen) pro programátory začínající s herním enginem Unity 3D pod taktovkou Michala Červenky a Filipa Pokorného. Během workshopu budou vysvětleny základy práce v tomto vývojovém prostředí na ukázce vytváření prototypu jednoduché hry za použití jazyka C#. Závěrem přednášející osvětli novinky, změny a rozdíly ve vývoji zejména pro mobilní zařízení v Unity 3D 4.x. Akce se koná v Počítačové učebně Národní technické knihovny.

Požadavky:
- nevyžaduje předchozí zkušenosti s Unity
- na místě je již vše připraveno a nainstalováno

Zavřít
Jan Halfar

Workshop: Základy tvorby grafiky v programu Adobe Photoshop

Jan Halfar, PixelLive

Jan 'Riva' Halfar, zakladatel studia PixelLive specializovaného na grafiku do her, se s vámi podělí o své dlouholeté zkušenosti s programem Adobe Photoshop prostřednictvím workshopu zaměřeného na základy tvorby herní grafiky. Akce se koná v Počítačové učebně Národní technické knihovny.

Požadavky:
- nevyžaduje předchozí grafické zkušenosti
- na místě je již vše připraveno a nainstalováno

Zavřít
Michal Roch

Workshop: Machinations a modelování herních mechanik

Michal Roch, Keen Software House

Machinations je framework určený k formalizovanému modelování herních mechanik, díky čemuž jsme schopni různé hry popsat stejným modelem a vzájemně je porovnávat. Díky nástroji Machinations Tool je ovšem také výborným pomocníkem při designování her, kdy si lze návrh rychle a jednoduše vymodelovat a otestovat bez použití tabulek a složitých výpočtů. Ať už chcete hry analyzovat a učit se tak o nich rozebráním jejich systémů, nebo je chcete vytvářet, Machinations vám to umožní. Na workshopu si pod vedením Michala Rocha ukážeme, co všechno je v něm možné udělat a společně si v něm vytvoříme vlastní hru. Akce se koná v učebně Národní technické knihovny.

Požadavky:
- nevyžaduje předchozí designérské zkušenosti
- výhodou donést si vlastní notebook s nainstalovaným webovým pluginem pro Javu (budeme pracovat s online toolem v Javě)

Zavřít
Workshop

Vývoj hry pro Windows 8 a Windows Phone - XNA, MonoGame, Windows Azure

Tomáš Slavíček, Tomáš Herceg

V praktickém semináři si společně projdeme kompletním vývojem jednoduché hry v XNA. Ukážeme si, jak vykreslovat obrázky, načítat vstup uživatele, řešit jednoduché animace a kolize. Zaměříme se na to, jak hru upravit pro běh na telefonech Windows Phone a jak ji poté naportovat na Windows 8, příp. další platformy. Zaměříme se na ovládání dotykovým displejem a akcelerometrem. Popíšeme si projekt MonoGame (open source verze XNA) a ukážeme si hlavní rozdíly. Ve druhé části si ukážeme, jak do hry implementovat podporu pro online multiplayer. Vytvoříme webovou službu, umístíme ji na Windows Azure a použijeme ji v naší hře. Ukážeme si také, jak publikovat nejlepší skóre. Seminář bude probíhat praktickou formou, účastníci si přinesou vlastní notebook s nainstalovaným vývojovým prostředím, budou programovat zároveň s přednášejícím.

Workshop organizuje společnost Microsoft a proběhne v její pražské centrále.

Požadavky:
- doporučena základní znalost programování
- nutno přinést vlastní notebook
- účastníci si musí nainstalovat:
- Windows 7 nebo Windows 8 (stačí i free verze a ve virtuálu/emulátoru)
- Visual Studio 2010
- Visual Studio 2010 SP1
- Visual Phone 7.1 SDK
- Windows Azure SDK for .NET

Zavřít
Michal Červenka

Úvod do DirectX11 ve Windows 8 a Windows Phone 8

Michal Červenka, Dreadlocks

Workshop zakončuje sérii přednášek o vývoji her pro novou generaci Windows a účastníky zasvětí do tvorby her přes DirectX 11. Součástí workshopu bude i praktická ukázka portace hry z Windows 8 na nové Windows Phone 8.

Workshop organizuje společnost Microsoft a proběhne v její pražské centrále.

Požadavky:
- doporučena základní znalost programování
- nutno přinést vlastní notebook
- účastníci si musí nainstalovat:
- Windows 8 (stačí i free verze a ve virtuálu/emulátoru)
- Visual Studio 2012 (stačí express edice, nebo trial)
- Windows Phone 8 SDK (není povinné)